Ulkoilma 22.10.2014

Julbo jatkaa panostuksiaan pohjoismaisiin hiihtolajeihin. Nyt yhteistyötä tehdään lajin yhden kaikkien aikojen menestyneimmän maan, Suomen, kanssa.

Edelliset talviolympialaiset Sotshissa olivat Julbolle menestyksekkäät. Kuvat ampumahiihtäjä Martin Fourcadesta halaamassa Jean-Guillaume Béatrixia sprinttikilpailun maaliviivalla ovat jääneet ihmisten mieleen. Kulta- ja pronssimitalihalaus välittyi miljoonille katsojille ympäri maailman. Fourcaden pakatessa kahta kultamitaliaan ranskalainen naismäkihyppääjä Coline Mattel ilahdutti katsojia pronssimitalilla. Hän oli Ranskan ensimmäinen mäkihyppääjä, joka saavutti olympiamitalin naisten mäkihypyssä.

Julbo on ollut Ranskan hiihtoliiton pohjoismaisten hiihtolajien yhteistyökumppani neljä vuotta. Julbo on kotoisin Longchaumoista, keskeltä Ranskan Juravuoria, missä hiihto on osa alueen historiaa. Nykyisin 50 % liikevaihdostamme tulee viennistä, joten yhteistyö Suomen Hiihtoliitto ry:n kanssa on meille looginen askel”, kertoo Julbon sponsorointijohtaja Lucie Lacroix.

Kansainvälisesti tunnettujen urheilijoiden osallistuminen tuotekehitykseen on nostanut Julbon Ranskassa tunnetuksi hiihtolajien tuotemerkkinä. Uuden yhteistyön myötä Julbo pyrkii kasvattamaan kansainvälistä mainetta Pohjoismaissa, hiihtolajien synnyinalueilla.

Seuraavien neljän vuoden aikana Suomen A- ja B-maajoukkueen mäkihyppääjät ja yhdistetyn urheilijat, juniorimaajoukkue mukaan lukien, käyttävät Julbon kypäriä sekä aurinko- ja muita suojalaseja, kuten laskettelulaseja. Suomen Hiihtoliiton markkinointijohtaja Mikko Saarinen avaa Julbo-yhteistyön taustoja, “Sotshin olympialaisten jälkeen Suomen Hiihtoliitto päätti tarkastaa joukkueidensa strategioita. Olemme innoissamme tästä sopimuksesta. Yhteistyömme Julbon kanssa koskee monia urheilijoita, mikä on meille hyvin tärkeää. Nyt alkaa yhteinen matkamme kohti palkintopallisijoja.

Suomella on ollut merkittävä vaikutus maastohiihdon historiassa. Yhdistetyssä on legendoja, kuten nelinkertainen maailmancup-voittaja Hannu Manninen sekä viisinkertainen olympiamitalisti Samppa Lajunen. Unohtaa ei sovi Janne Ahosta, joka jatkaa uraansa edelleen. Seuraavien neljän vuoden aikana suomalaista hiihtohistoriaa kirjoitetaan yhdessä Julbon kanssa.

Jani Klinga, mäkihypyn päävalmentaja, “Julbon laseissa ja kypärissä yhdistyy turvallisuus sekä huippuluokan tekniset vaatimukset. Lajissamme emme voi antaa mitään välinetasoituksia. Se on ainut tie lähemmäs täydellisyyttä.
Petter Kukkonen, yhdistetyn maajoukkueen päävalmentaja, “Turvallisuuden ja teknisten ominaisuuksien kannalta Julbon aurinko- ja suojalasit ovat alan eliittiä. Saavuttaaksemme parhaan tuloksen on tärkeää, että välineet kykenevät mukautumaan myös vaihtuviin sääolosuhteisiin. Esimerkiksi erilaisia voimakkaita lämpötilan muutoksia koemme paljon talven aikana. Niissä olosuhteissa lasien ei sovi höyrystyä

Julbon historia ja nykypäivä Ranskalaisen Julbon ansiokas historia ulottuu 120 vuoden taakse vuorikiipeilyyn Alpeilla ja jäätiköillä. Julbo on ollut kaikki vuodet optisen kehityksen kärjessä liikuntaan ja urheiluun tehdyissä laseissa sekä perinteisten silmälasien valmistuksessa. Julbon pääkonttori sijaitsee korkealla Juravuoristossa, paikassa, jossa yhtiö perustettiin vuonna 1888. Jo kolmen sukupolven ajan yhtiö on tehnyt silmälaseja ja erilaisia suojalaseja aktiivisille ulkoilijoille eri puolille maailmaa.

Laseja tehdään huippu-urheilijoille sekä aktiivi- ja harrastajaliikkujille. Julbo on sitoutunut luomaan omaleimaisia korkean optisen laadun aurinkolaseja, jotka hohtavat korkeaa tyylitajua.

Lapsista Julbo pitää erityisen hyvää huolta. Yhtiö on kehittänyt edullisia, kestäviä, 100-prosenttisesti UV-suojan antavia aurinkolaseja lapsille. Malleihin Julbo soveltaa samoja tekniikoita ja innovaatioita kuin mitä se käyttää vuorikiipeilijöiden, purjehtijoiden ja muiden urheilijoiden laseissa.

UlkoilunMaailma.fi / Lähde: Greendoor Oy

Luitko jo nämä?

Kommentit

kommenttia

Elämme ulkoilmasta. #elämmeulkoilmasta ulkoilu, retkeily, vapaa-aika