Ulkoilma 25.11.2014

Urheilukauppa käy kovaa kilpailua hinnoilla ja hintamielikuvilla, samalla retkeilykauppa on rakentanut laatumielikuvaa. Muutoksesta kertoo muun muassa Markkinointi&Mainonta-lehden ja Taloustutkimuksen Brändien arvostus 2014 –tutkimuksen tulokset. Partioaitta kiilasi Intersportin ohi Suomen arvostetuimmaksi urheilukauppabrändiksi. Kolmanneksi arvostetuin tutkimuksessa oli Sportia.

Intersport kertoi lokakuun alussa karsivansa valikoimastaan pienempiä merkkejä ja panostavansa suuriin kuten Nike ja Adidas. Intersportin tilannetta eniten tukaloittaa norjalainen urheilukauppa XXL.

Retkeilykauppa luottaa maailman laatumerkkeihin

Vastoin kuin esimerkiksi Intersport niin retkeilykaupat tuovat markkinoille jopa uusia merkkejä. Uudet ja tutut outdoormerkit mielletään laadukkaiksi ja kestäviksi. Yleinen trendi maailmalla on ollut outdoormerkkien suosio katumuodissa vapaa-ajankäytön lisäksi.

Uusia retkeilykauppoja ja urheilukauppoja

Scandinavian Outdoor avasi lokakuun lopussa Poriin uuden myymälän Kauppakeskus Puuvillaan. Poriin aukesivat samalla myös Top-Sport, Stadium ja Budget Sport . Oulun Ideaparkkiin vuorostaan aukesi kokonaan uusi retkeilyvälinekauppa Tophill Outdoor. Ouluun aukesivat myös mm. Top-Sport, Quiksilver ja Luhta.

Aika näyttää kuinka erikoiskaupan tilanne kehittyy tulevaisuudessa. Samalla kun kuluttajat haluavat nauttia vapaa-ajastaan enemmän sekä panostaa varusteisiin – on yleinen kulutus ollut laskussa. Kumpi vie lopulta pidemmän tikun, hintamielikuva vai laatumielikuva?

Teksti ja kuva: Mika Mannonen

Nämä saattavat kiinnostaa sinua

ScandinavianOutdoorStore.comille uusi kauppias Leevi Parsama aloittaa ensi vuoden alussa ScandinavianOutdoorStore.com -verkkokaupan vetäjänä ja sen omistajan, Partio-Varusteen varatoimitusjohtajana. Verkkokauppa myy asuja ja varusteita ulkoiluun ja retkeilyyn ja on alallaan Pohjoismaiden suurin...
Tretornin ja Partioaitan yhteistyönä syntyi sadetakkeja, joissa on materiaalina meristä löytyneitä k... Tretornin ja Partioaitan yhteistyönä syntynyt 350 kappaleen sadetakkien erä saapuu myyntiin 1. huhtikuuta. Materiaalina on käytetty merestä nostettuja hylättyjä kalastusverkkoja. Tretornin Rain Jacket From The Sea -nimeä kantavat takit tulevat...
Partioaitta avaa uuden myymälän Lahteen Ulkoilu- ja retkeilyvälineiden erikoiskauppa Partioaitta avaa uuden myymälän keväällä Lahteen. Uuteen myymälään haetaan nyt henkilökuntaa. Partioaitan omistuspohja uudistui viime marraskuussa kun Partioaitta Oy siirtyi Frilufts AB:n omistukseen. Fri...
Ulkoilma mukana Tiilikkajärven kansallispuiston ”Nuku yö ulkona” -tapahtumassa Ulkoilma yhdessä Metsähallituksen, Partioaitan ja Metsäkartanon kanssa järjestävät Luonnon päivänä 17.6. kello 14 alkaen "Nuku yö ulkona" -tapahtuman Tiilikkajärven kansallispuistossa. Ulkoilma opastaa rinkkojen ja retkikeittimien maailmaan. Partioai...
Ruotsissa suosittu Aarrejahti rantautuu Suomeen Partioaitta järjestää 1.-2.10. ensimmäistä kertaa Aarrejahti –tapahtuman. Aarrejahdissa on tarkoituksena löytää luontoon kätketty aarre, jonka sisällä on yhteistyökumppaneiden yllätyksiä. Mikäli aarteen löytää asetetussa määräajassa, saa löytäjä lisä...
Turkuun avataan uusi Fjällräven Brand Corner Fjällräven pesiytyy entistä laajemmin Turun seudulle, kun Partioaitan Hansa-kauppakeskuksen myymälään avataan lauantaina 16.4.2016 Suomen kolmas Fjällräven Brand Corner. Uudistettuun ja entistä laajempaan Partioaitan myymälään tulee esille Turun seud...
Testissä: Asolo Swing GV -vaelluskengät kevyeen retkeilyyn Saimme kevääksi testiin Italialaisen Asolon mainiot kevyet Swing GV -vaelluskengät. Asolon laadukas työnjälki sekä miellyttävä lesti tekevät kokonaisuudesta miellyttävän ja toimivan. Italialainen Asolo on valmistanut laadukkaita vuoristo- ja v...
Partioaitan verkkokauppa uudistui täysin Retkeilyyn, ulkoiluun ja vapaa-aikaan erikoistunut Partioaitta –ketju avasi tänään täysin uudistuneen verkkokaupan. Uuden verkkokaupan toteutuksesta vastannut Vaimo on tehnyt aikaisemmin verkkokauppoja mm. Bauhaus, Brothers ja Flippa K-ketjuille. Ver...
Partioaitta lanseeraa oman klubin ulkoilukansalle Partioaitta lanseeraa 365 klubin innostaakseen suomalaiset ylös ulos ja lenkille luontoon. Partioaitta haluaa tarjota uuden 365 Klubin kautta jäsenilleen ainutlaatuisia etuja ja näin varmistaa, että luonnossa liikkuja nauttii olostaan oikein puett...
Helsingin Yrjönkadulle Fjällräven Brand Corner Fjällräven vahvistaa brändikonseptiaan ja näkyvyyttään pääkaupunkiseudulla, kun aivan Helsingin sydämeen, Yrjönkadun Partioaittaan, avataan lokakuun ensimmäisenä viikonloppuna uusi Fjällräven Brand Corner. Yrjönkadun Partioaitassa tulee olemaan esill...

Kommentit

kommenttia

Elämme ulkoilmasta. #elämmeulkoilmasta ulkoilu, retkeily, vapaa-aika