Ulkoilma 17.4.2019

Lapin kuntien ja Lapin yhteisen viestintä- ja markkinointitalo House of Laplandin kampanjassa kunnat toivottavat vuosina 2018-19 kuntaan muuttaneet asukkaansa tervetulleiksi itsensä näköisin tervetuliaispaketein. Tervetuloa Lappiin -kampanjassa on mukana 14 Lapin kuntaa.


Mainos


Tervetuloa Lappiin -kampanjan tarkoituksena on tehdä Lappia tunnetuksi asuinpaikkana ja rohkaista muuttamisesta kiinnostuneita ihmisiä tekemään loikka pohjoiseen. Monet kunnat huomioivat myös esimerkiksi sesonkitöiden perässä Lappiin väliaikaisesti muuttaneet. Linkki ilmoittautumiseen sekä listaan kuntien paketeista löytyy tiedotteen lopusta.

Esimerkiksi Posiolla tervetuliaispakettiin kuuluu muun muassa ohjattu tutustuminen Riisituntunturin kansallispuistoon ja Korouoman rotkolaaksoon sekä tutustuminen valitsemaansa harrastukseen, kuten metsästykseen, yhdessä paikallisen oppaan kanssa. Mukaan pakettiin tulevat myös muun muassa Posio – Suomi -sanakirja ja alueen retkeilykartat.

Posiolla yhteisöllisyys, avoimuus ja luonnonläheisyys ovat tärkeitä ja ne näkyvät meillä arjessa vahvasti. Me haluamme Posion Tervetuloa Lappiin -paketilla toivottaa kaikki muuttajat lämpimästi tervetulleiksi ja varmistaa, että muuttajat kotiutuvat tänne helposti ja löytävät paikkansa yhteisössä”, toteaa Posion elinkeinokoordinaattori Veli-Matti Ruotsalainen.

Tornionjoen varressa sijaitsevassa Pellossa sen sijaan on päätetty helpottaa muuttajien liikkumista paikasta toiseen antamalla heille tuliterät potkukelkat.

Pello on liikunnallinen pitäjä ja potkukelkka, eli paikallisesti ”parkkari”, on täällä perinteinen liikuntaväline. Pello-parkkarin tavoitteena on myös edistää kuntalaisten hyötyliikuntaa, ja pieneneehän siinä samalla hiilijalanjälkikin”, Pellon kunnanjohtaja Eero Ylitalo sanoo.

Lapin suurimmassa kaupungissa Rovaniemellä halutaan tuoda esiin kaupungin kulttuuritarjontaa kulttuuripassilla, jonka lisäksi muuttaja saa myös Guide by Locals -kirjasen. Suomen pohjoisimmassa kunnassa Utsjoella muuttajat toivotetaan tervetulleiksi kuntosalikortilla sekä uimahalli- ja elokuvalipuilla. Uusien kuntalaisten hyvinvointia halutaan panostaa myös Pelkosenniemellä, Kolarissa ja Kemijärvellä, joissa tarjotaan muuttajille hissi- tai kylpylälippuja.

Vuoden loppuun kestävä Tervetuloa Lappiin -kampanja on osa House of Laplandin osaaja- ja asukasmarkkinoinnin työtä. Mun Lappi -sosiaalisten kanavien lisäksi osaaja- ja asukasmarkkinoinnissa on toteutettu muun muassa viime syksyn potentiaalisille sesonkityöntekijöille kohdennettu Work in Lapland -kampanja, jonka tavoittavuus nousi kansainvälisesti lähes 200 miljoonaan sekä Löydä paikkasi Lapista -palvelu, joka auttaa löytämään sopivimman asuinkunnan Lapista.

Tervetuloa Lappiin -kampanja on tärkeä lisä Lapin yhteiseen osaaja- ja asukasmarkkinointiin. Kampanja mahdollistaa kuntien profiloitumisen osana Lappi-brändiä ja tuo meille tärkeää tietoa muuttajista sekä markkinoinnin vaikuttavuudesta. Ja toki kampanja tarjoaa kunnille mahdollisuuden huomioida uudet asukkaat mukavalla tavalla”, House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen sanoo.

Muuttaja pääsee ilmoittamaan tietonsa osoitteessa
www.lapland.fi/fi/asuminen/tervetuloa-lappiin, mistä löytyvät myös kaikkien mukana olevien kuntien tervetulopaketit.

House of Lapland Oy
Terhi Tuovinen


Mainos



Nämä saattavat kiinnostaa sinua

Pallas-Yllästunturin kansallispuisto kisaamassa kansainvälisestä Matkakohde 2017 -palkinnosta Lapin luonnon suitsutus maailmalla jatkuu - Pallas-Yllästunturin kansallispuisto kisaa kansainvälisestä parhaan matkakohteen palkinnosta yhdessä kahden muun finalistin kanssa. Maailmanlaajuinen matkailun asiantuntijajärjestö World Travel & Touris...
Erämaan lumo – Kun napanuora sivilisaatioon katkeaa Erämaan lumo on kuusiosainen dokumenttisarja, joka kertoo Suomen sykähdyttävimmistä erämaista ja haurastuvasta luontosuhteestamme ja kaipuustamme elää luonnon ehdoilla. Tärkeässä roolissa ovat aineettomat luonnonvarat kuten hiljaisuus, pimeys, maisem...
Inarin kirjeenvaihtaja – Kevättä kohti! Kevättalvi tuli koko Lappiin sananmukaisesti yhdessä rysäyksessä. Pitkään kestäneen pilvisen jakson jälkeen taivas selkeni ja lämmin Föhn-tuuli pyyhkäisi koko maakunnan yli pudottaen tykyt puista niin että ryminä kävi. Maisemasta tuli paljaine puinee...
Lapin kansallispuistojen käyntimäärät kasvoivat yhä vuonna 2018 Lapin matkailun kasvu ja pohjoisen luonnon vetovoima nostivat Lapin seitsemän kansallispuiston käyntimäärät vuonna 2018 ennätykselliseen 1,33 miljoonaan käyntiin ja kansallispuistokävijöiden rahankäytön vaikutukset puistojen lähiseudulla lähes 143 mi...
Kirja: Lennokkaita tarinoita ja upeaa luontoa – Eränkävijät-teos sukeltaa menestys-tv-sarjan taustoi... Kirjailija Mika Kuljun teos vie tv-sarjasta tuttujen kalastajien ja metsästäjien matkaan. Vauhdikkaiden tarinoiden ja huikaisevien valokuvien Eränkävijät – Metsästys- ja kalastustarinoita Suomesta on ylistys Suomen luonnolle.  Sarjan toinen kausi alk...
Suomen juhlavuonna lähdetään yhdessä luontoon Lapissakin – luontojuhlat aloitetaan sukeltamall... Satavuotiaan Suomen luonnon juhlinta saa kunnon alun lauantaina 4.2. kun sukelletaan yhdessä talveen. Päivä on Suomen juhlavuoden neljästä Luonnon päivästä ensimmäinen, ja jatkoa seuraa keväällä ja kesällä. Lapissa voi kokeilla jääkiipeilyä, lumisurf...
Hiihdon alkukoti juhlii – Sallan 80-vuotis juhlakisat 80 vuotta taaksepäin elettiin Sallassa jännittäviä aikoja. Järjesteltiin ensimmäisiä talviurheilun suurkisoja. Alkuperäisillä Sallatuntureilla: Sallatunturi ja Rohmoiva, jotka nykyään sijaitsevat Venäjän puolella, järjestettiin 1937 ensimmäiset pujot...
Terminen kesä oli Lapissa ennätyksellisen pitkä Terminen kesä on se aika vuodesta, jolloin vuorokauden keskilämpötila pysyy 10 asteen yläpuolella. Käytännössä alkamis- ja päättymispäivien määrittäminen pohjautuu lämpösummaan. Lapin kesän teki ennätyksellisen pitkäksi se, että se alkoi selvästi ta...
Ruka ja Pyhä luovat rinteistään kansainväliset elämystuotteet Rukakeskus-konserni uskoo rinne-elämyksen vetovoimaan ja Lapin matkailun kansainväliseen kasvuun. Viime vuonna uudistettujen strategioiden kärkiprojektiksi nostettu ”Rinteestä elämystuote” ohjaa Rukan ja Pyhän liiketoiminnan sekä asiakaskokemusten ke...
Löydä paikkasi Lapista -palvelu tavoittanut suuryleisön – Enontekiö, Muonio ja Kemijärvi yllät... Nuoria paluumuuttajia Lappiin houkutteleva verkkopalvelu on tavoittanut 250 000 henkilöä parissa kuukaudessa. Testin on tehnyt jo yli 37 000 henkilöä, joista suuri osa haaveilee elämästä Enontekiöllä, Muoniossa, Kemijärvellä ja Keminmaassa Lapin kasv...

Kommentit

kommenttia

Elämme ulkoilmasta. #elämmeulkoilmasta ulkoilu, retkeily, vapaa-aika