Ulkoilma 19.12.2016

House of Lapland selvitti, minkälaiset ihmiset voisivat olla kiinnostuneita muuttamaan Lappiin. Tuloksia tullaan käyttämään hyväksi asukasmarkkinoinnissa.


Mainos


House of Laplandin teettämässä tutkimuksessa selvitettiin Lapista asuinpaikkana kiinnostuneiden ihmisten persoonaa, arvomaailmaa sekä median käyttötapoja.

Lappi on ollut muuttotappiomaakunta jo pitkään, mutta vastaavaa tutkimusta ei oltu aiemmin tehty. Saimme tästä hyvän käsityksen siitä, kenelle ja minkälaista viestiä meidän kannattaa muuttajille suunnata”, House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen sanoo.

Tarssasen mukaan tutkimuksessa nousi esille kaksi erityisen kiinnostavaa kohderyhmää: nuoret seikkailunhaluiset, sekä turvallisuushakuiset. Näille ryhmille tullaan jatkossa kohdentamaan viestintää Lapin tarjoamista mahdollisuuksista. Myös etätyö sekä yrityksen perustaminen kiinnostivat potentiaaleja Lappiin muuttajia.

Hyvien liiketoiminnan edellytysten lisäksi Lappiin muuttoa harkitsevat nostivat Lapin vetovoimatekijöiksi kansainvälisyyden, harrastusmahdollisuudet, yhteisöllisyyden, kauniin luonnon, puhtaan ilman sekä selkeät vuodenajat.

Vahvimmin muuttoa harkitsivat seikkailuhenkiset  20–24 -vuotiaat, sekä  luontoa arvostavat, aktiivisesti harrastavat  45 – 49 – vuotiaat.

Lähde: House of Lapland / Kuva: Lapland Image


Mainos
x



Luitko jo nämä?

Kommentit

kommenttia

Elämme ulkoilmasta. #elämmeulkoilmasta ulkoilu, retkeily, vapaa-aika