Ulkoilma 23.2.2014

Metsähallituksen henkilöstön edustajat ovat yksimielisesti pitäneet parempana nykyisenkaltaisen kokonaisuuden säilyttämistä Metsähallituksen uutta toimintamallia kehitettäessä.  Metsätalouden yhtiöittäminen on mielestämme uhka yhtenäisyydelle, synergialle, alueelliselle yhteistyölle, työllisyydelle ja Metsähallituksen yhteiskunnalliselle hyväksyttävyydelle.

On ollut helppo tukea pääjohtaja Jyrki Kangasta asiassa, koska meillä on yhteinen tavoite – yhtenäinen Metsähallitus. Jatkuvasti nousevat tulostavoitteet ovat  yhteinen huolemme. Maata myymällä ei pitkällä tähtäyksellä tulevaisuuden tavoitteita saavuteta.  Uusien liiketoimintojen kehittämistä ja niihin ryhtymistä ei omistaja myöskään ole tukenut.

Keskustelu pääjohtajan kanssa on ollut avointa, yhteyden ottaminen helppoa ja hän on itse myös ollut aktiivisesti yhteydessä henkilöstön edustajiin.

Sanotaan, että vesilasiin ei jää kuoppaa, vaikka miten yrittäisi. Jyrkin asiaan paneutumista, aktiivisuutta ja myönteistä asennetta jäämme kaipaamaan ja hänen seuraajalleen jääkin suuri aukko täytettäväksi. Menetämme arvojohtajan, sinnikkään Metsähallituksen puolestapuhujan, joka ei ole jättänyt sanottavaansa sanomatta eikä epäkohtiin puuttumatta.

Tulemme jatkamaan työtä yhtenäisen Metsähallituksen puolesta, jossa metsätalous toimii osana liikelaitosta. Yhtiöittämistähän ei edellytä EU-lainsäädäntö eikä kansallinen säätely.

Kiitos Jyrkille erittäin hyvästä yhteistyöstä.

Irene Rantala, Metsähallituksen hallituksen henkilöstön edustaja
Timo Ari, Meto-Metsäalan Asiantuntijat ry
Arto Hänninen, Julkisten ja Hyvinvointialojen liitto JHL ry
Keijo Kallunki,Tekniikan ja Tiedon toimihenkilöt ry
Ahti Paavonen, Ylemmät Toimihenkilöt YTN ry
Jari Sirviö, Puu- ja Erityisalojen liitto ry

Kannanotto on julkaistu Metsähallituksen sivuilla 20.2.2014.

Luitko jo nämä?

kommenttia

Elämme ulkoilmasta. #elämmeulkoilmasta ulkoilu, retkeily, vapaa-aika