Ulkoilma 6.9.2019

Järvi-Suomen yhdeksän maakunnan maakuntajohtajat ja matkailutoimijat kokoontuivat syyskuussa Helsinkiin sopimaan Visit Finlandin ja Järvi-Suomen suuralueyhteistyöstä kansainvälisillä markkinoilla. Tilaisuudessa toimijat allekirjoittivat myös virallisen yhteistyösopimuksen.


Mainos


Business Finlandin matkailua edistävä Visit Finland kehittää ja markkinoi Suomen matkailua neljänä strategisesti profiloituna suuralueena: Järvi-Suomi, saaristo- ja rannikkoalueet, Helsinki sekä Lappi. Järvi-Suomen kanssa suuralueyhteistyö käynnistyi jo 2017.

Työtä on tähän asti tehty erikseen itäisen, läntisen sekä pohjoisen Järvi-Suomen osalta. Kansainvälisen matkailijan näkökulmasta maakuntien rajoilla ei kuitenkaan ole minkäänlaista merkitystä ja tavoitteenamme onkin kehittää, myydä ja markkinoida yhtä yhteistä Lakelandia Suomesta”, Visit Finlandin Järvi-Suomen suuraluekoordinaattori Anne Lind selventää.

Järvi-Suomen suuralueen keskeisimpien alueorganisaatioiden kanssa on jo muodostettu tiivis yhteistyöverkosto. Alueen yhteisenä visiona on ”Lakeland – the Heart of Finland on Lapin kaltainen, laajasti tunnettu ja vetovoimainen rentouttavan loman kohde”.

Järvisuomalaiset haluavat tarjota heille itselleen niin tuttuja elämyksiä myös ulkomaalaisille matkailijoille. Olemme luoneet alueen tarjonnasta ”Piece of Lake” -tuoteperheen, jonka avulla jokainen matkailija voi helposti kokea omanlaisensa järvielämyksen Suomessa”, Lind jatkaa innostuneena.

Tilaisuudessa allekirjoitettu Memorandum of Understanding -yhteistyösopimus julistus sitoo alueorganisaatiot mm. kehittämään kestävän matkailun toimintaa, ympärivuotisuutta sekä edistämään yhteisiä päämääriä sidosryhmien ja paikallisten matkailuyritysten keskuudessa.

Järvi-Suomen yhteistyön julistus:

Järvi-Suomi on maailman suurimpia järvialueita.

Suomen ainutlaatuinen luonto, järvet ja metsät, puhdas ilma, tila, monipuoliset aktiviteetit, luonnon antimet, aidot elämykset sekä kohtaamiset suomalaisten ihmisten kanssa on ulkomaalaisten matkailijoiden pääasiallisin syy haluta viettää lomaa Suomessa. Järvi-Suomen toimijat yhdessä – matkailun kehittäjät, markkinoijat ja myyjät – haluavat tarjota ainutlaatuisen kokemuksen ja elämyksen järvillä, rannoilla ja niitä ympäröivässä luonnossa.

Yhteinen visiomme on: Järvi-Suomi on haluttava, rentouttava, ympärivuotinen, kansainvälisesti tunnettu matkakohde, joka yhdessä 3 muun matkailun suuralueen kanssa tekee Suomesta Pohjoismaiden johtavan matkailumaan.

Kansainvälisillä markkinoilla Järvi-Suomi esiintyy yhteisen Lakeland – The Heart of Finland -brändin alla.

Haluamme säilyttää ja kehittää ainutlaatuisen järvialueemme tuleville sukupolville niin asukkaiden kuin matkailijoidenkin nautittavaksi.

Sitoudumme omasta ja edustamiemme organisaatioiden puolesta edistämään koko Suomen järvialueen yhteistä tahtotilaa sen matkailun kehittämisessä, markkinoimisessa ja myynnissä:

  • Haluamme jokaisen matkailija saavan ja kokevan omanlaisia laadukkaita järvi-, luonto- ja kulttuurielämyksiä.
  • Sitoudumme siihen, että elämykset ovat koettavissa kaikkialla Järvi-Suomessa.
  • Edistämme yhdessä alueemme yritysten kanssa kestävän matkailun periaatteita ja paikallisuutta korostavia toimintatapoja.
  • Huolehdimme siitä, että järvialueen tarjoama kansainvälisille matkailijoille on monipuolinen ja ympärivuotinen.
  • Varmistamme, että Järvi-Suomen elämyksiä löytyy jakelukanavista ympäri vuoden.
  • Puhumme Suomen järvialueesta yhtenä kokonaisuutena kansainvälisillä markkinoilla.
  • Haluamme tällä yhteistyöllä parantaa suuralueen matkailun kehittämistä sekä asiakas- ja palveluntuottajatyytyväisyyttä.
  • Haluamme yhdessä muodostaa kansainvälisesti houkuttelevan, saavutettavan ja kyvykkään matkailutoimialan sijoittumis- ja investointikohteen.
  • Edistämme näitä päämääriä organisaatiomme sidosryhmien ja niihin kuuluvien yritysten keskuudessa.

Business Finland
Hossan kansallispuisto / Visit Finland


Mainos



Nämä saattavat kiinnostaa sinua

Ruka ja Pyhä luovat rinteistään kansainväliset elämystuotteet Rukakeskus-konserni uskoo rinne-elämyksen vetovoimaan ja Lapin matkailun kansainväliseen kasvuun. Viime vuonna uudistettujen strategioiden kärkiprojektiksi nostettu ”Rinteestä elämystuote” ohjaa Rukan ja Pyhän liiketoiminnan sekä asiakaskokemusten ke...
Matkailuajoneuvoharrastus kiinnostaa entistä useampaa Vuoden 2016 matkailuajoneuvojen kasvaneet myyntimäärät ovat osoitus siitä, että matkailuajoneuvoharrastus on selvässä kasvussa. Uusien matkailuajoneuvojen myynnin kasvun lisäksi myös käytettyjen kauppa kävi hyvin viime vuonna. Moni uusi harrastaja on...
Matkailija ihastuu, tai suorastan rakastuu helposti Fiskarsin Ruukkiin Vuosisatojen ikäinen, mutta nykypäivää elävä ruukkimaisema on ainutlaatuista Suomessa. Ikivanhat jalopuut luovat oman vehreän tunnelmansa rauhalliseen käyskentelyyn jokimaisemassa. Muutaman askeleen päässä on kuitenkin monipuolisia taidenäyttelyitä, ...
Kemijärvi nostaa pinnalle Lapin kesän Kemijärvi tekee Matka 2017 -messuilla avauksen pohjoiselle kesämatkailulle ja profiloituu jatkossa entistä voimakkaammin Lapin uudeksi tervehdyttäväksi ympärivuotiseksi järvilomakohteeksi. Kemijärven erikoistumista tukevat alueen kattavat vesi...
Saariselkä valmistautuu talvikauteen – Metsähallitus varmistaa parhaat elämykset Saariselkä on yksi Suomen suurimmista talviurheilun ja -harrastamisen keskuksista Lapissa. Alueella näkyy nyt voimakkaasti uusiin matkailijavirtoihin valmistautuminen. Saariselän seutu on pitkälle Metsähallituksen hallinnoimia valtion maita ...
Saimi Hoyerille on myönnetty Suomen leijonan ansioristi työstään kulttuurihistorian ja luonnon hyväk... Hotelliyrittäjä, puhuja Saimi Hoyerille on myönnetty Suomen leijonan ansioristi. Ansioristi luovutetaan Hoyerille tänään Hotelli Punkaharjulla. Ansioristin luovuttaa Metsähallituksen pääjohtaja Pentti Hyttinen. Suomen leijonan ansioristi on my...
Ruokaretki.fi tavoittaa lähiruoasta kiinnostuneet herkkusuut Suomen suosituin luontomatkailumedia Retkipaikka.fi on saanut rinnalleen lähiruokaan ja ruokamatkailuun keskittyvän valtakunnallisen Ruokaretki.fi -palvelun. Ruokaretki.fi kertoo ruoantuottajista, tapahtumista, ravintoloista ja kahviloista, jo...
GoExpo houkuttelee luontoon – kalastamaan, pyöräilemään tai valokuvaamaan Maaliskuun alussa järjestettävä GoExpo kutsuu liikkumaan luonnossa eri tavoin. Retkiä voi tehdä pyörällä tai patikoiden sekä kameran tai kalastusvälineiden kanssa. GoExpon ohjelmassa on sisältöä kaikenlaisille retkeilijöille, unohtamatta vesillä liik...
Wild Taiga valmistautuu kevääseen Wild Taigan - Kuhmon ja Suomussalmen - matkailuyritykset valmistautuvat kevääseen, vaikka Kainuussa vielä lunta riittää ja pakkanen paukkuu. Kesän 2018 parhaat matkailuvinkit ovat ilmestyneet uuden esitteen muodossa. Tänäkin vuonna Wild Taiga tarjoaa...
Hyvinvointia ja onnellisuutta pitkäksi aikaa Pyhä-Luoston kansallispuistosta Juuri valmistuneen kävijätutkimuksen mukaan Pyhä-Luoston kansallispuistossa käynti lisäsi kävijöiden fyysistä ja henkistä hyvinvointia. Vaikutukset myös säilyivät pitkään. Kansallispuistossa käynnistä saatu terveyshyöty arvioitiin satojen eurojen arv...

Kommentit

kommenttia

Elämme ulkoilmasta. #elämmeulkoilmasta ulkoilu, retkeily, vapaa-aika