Ulkoilma 6.9.2019

Järvi-Suomen yhdeksän maakunnan maakuntajohtajat ja matkailutoimijat kokoontuivat syyskuussa Helsinkiin sopimaan Visit Finlandin ja Järvi-Suomen suuralueyhteistyöstä kansainvälisillä markkinoilla. Tilaisuudessa toimijat allekirjoittivat myös virallisen yhteistyösopimuksen.


Mainos


Business Finlandin matkailua edistävä Visit Finland kehittää ja markkinoi Suomen matkailua neljänä strategisesti profiloituna suuralueena: Järvi-Suomi, saaristo- ja rannikkoalueet, Helsinki sekä Lappi. Järvi-Suomen kanssa suuralueyhteistyö käynnistyi jo 2017.

Työtä on tähän asti tehty erikseen itäisen, läntisen sekä pohjoisen Järvi-Suomen osalta. Kansainvälisen matkailijan näkökulmasta maakuntien rajoilla ei kuitenkaan ole minkäänlaista merkitystä ja tavoitteenamme onkin kehittää, myydä ja markkinoida yhtä yhteistä Lakelandia Suomesta”, Visit Finlandin Järvi-Suomen suuraluekoordinaattori Anne Lind selventää.

Järvi-Suomen suuralueen keskeisimpien alueorganisaatioiden kanssa on jo muodostettu tiivis yhteistyöverkosto. Alueen yhteisenä visiona on ”Lakeland – the Heart of Finland on Lapin kaltainen, laajasti tunnettu ja vetovoimainen rentouttavan loman kohde”.

Järvisuomalaiset haluavat tarjota heille itselleen niin tuttuja elämyksiä myös ulkomaalaisille matkailijoille. Olemme luoneet alueen tarjonnasta ”Piece of Lake” -tuoteperheen, jonka avulla jokainen matkailija voi helposti kokea omanlaisensa järvielämyksen Suomessa”, Lind jatkaa innostuneena.

Tilaisuudessa allekirjoitettu Memorandum of Understanding -yhteistyösopimus julistus sitoo alueorganisaatiot mm. kehittämään kestävän matkailun toimintaa, ympärivuotisuutta sekä edistämään yhteisiä päämääriä sidosryhmien ja paikallisten matkailuyritysten keskuudessa.

Järvi-Suomen yhteistyön julistus:

Järvi-Suomi on maailman suurimpia järvialueita.

Suomen ainutlaatuinen luonto, järvet ja metsät, puhdas ilma, tila, monipuoliset aktiviteetit, luonnon antimet, aidot elämykset sekä kohtaamiset suomalaisten ihmisten kanssa on ulkomaalaisten matkailijoiden pääasiallisin syy haluta viettää lomaa Suomessa. Järvi-Suomen toimijat yhdessä – matkailun kehittäjät, markkinoijat ja myyjät – haluavat tarjota ainutlaatuisen kokemuksen ja elämyksen järvillä, rannoilla ja niitä ympäröivässä luonnossa.

Yhteinen visiomme on: Järvi-Suomi on haluttava, rentouttava, ympärivuotinen, kansainvälisesti tunnettu matkakohde, joka yhdessä 3 muun matkailun suuralueen kanssa tekee Suomesta Pohjoismaiden johtavan matkailumaan.

Kansainvälisillä markkinoilla Järvi-Suomi esiintyy yhteisen Lakeland – The Heart of Finland -brändin alla.

Haluamme säilyttää ja kehittää ainutlaatuisen järvialueemme tuleville sukupolville niin asukkaiden kuin matkailijoidenkin nautittavaksi.

Sitoudumme omasta ja edustamiemme organisaatioiden puolesta edistämään koko Suomen järvialueen yhteistä tahtotilaa sen matkailun kehittämisessä, markkinoimisessa ja myynnissä:

  • Haluamme jokaisen matkailija saavan ja kokevan omanlaisia laadukkaita järvi-, luonto- ja kulttuurielämyksiä.
  • Sitoudumme siihen, että elämykset ovat koettavissa kaikkialla Järvi-Suomessa.
  • Edistämme yhdessä alueemme yritysten kanssa kestävän matkailun periaatteita ja paikallisuutta korostavia toimintatapoja.
  • Huolehdimme siitä, että järvialueen tarjoama kansainvälisille matkailijoille on monipuolinen ja ympärivuotinen.
  • Varmistamme, että Järvi-Suomen elämyksiä löytyy jakelukanavista ympäri vuoden.
  • Puhumme Suomen järvialueesta yhtenä kokonaisuutena kansainvälisillä markkinoilla.
  • Haluamme tällä yhteistyöllä parantaa suuralueen matkailun kehittämistä sekä asiakas- ja palveluntuottajatyytyväisyyttä.
  • Haluamme yhdessä muodostaa kansainvälisesti houkuttelevan, saavutettavan ja kyvykkään matkailutoimialan sijoittumis- ja investointikohteen.
  • Edistämme näitä päämääriä organisaatiomme sidosryhmien ja niihin kuuluvien yritysten keskuudessa.

Business Finland
Hossan kansallispuisto / Visit Finland


Mainos



Nämä saattavat kiinnostaa sinua

Nautinnollista retkeilyä Lapissa Lapin matkailu on nousussa. Talven lennot Kittilään nousivat 17 % edellisvuoteen nähden. Myös kesämatkailu nostaa päätään, sillä pitkäjänteinen työ kesän markkinoinnissa alkaa tuottaa tulosta ja asiakkaat huomaavat Levin monipuolisen tarjonnan. Viime...
Kotimainen vuokramökki kasvattaa suosiotaan hiihtolomakohteena Yhä useampi viettää talvilomansa kotimaassa, vuokrattavassa loma-asunnossa. Suosituimpia ovat pohjoisen matkailukeskusten läheisyydessä olevat vuokramökit ja -huoneistot. Mielikuva suomalaisten hakeutumisesta perheen kesken lumen peittämälle m...
GoExpo Winteriin tehdään satoja kuutioita lunta Uusi talviharrastamisen tapahtuma GoExpo Winter 3.-5.11. tarjoaa mahdollisuuden hiihtää säävarmoissa olosuhteissa. Lumi valmistetaan paikan päällä, ja siitä tehdään messuille sekä hiihtolatu että lasten mäki.  Yhteensä lunta valmistetaan kymmenien re...
Ravinto- ja ulkoilmareissu Sveitsin Alpeille Hyvät ulkoilmaihmiset, se on Tuomas Alpeilta taas pitkästä aikaa tässä. Viime kirjoituksista jäi sen verran hyvä fiilis, että ajattelin jatkaa tarinointia. Otin tuossa pienen latausbreikin ja pamhautin itteni täyteen voimaa, energiaa ja tuoreita näkö...
Matkailijat suuntaavat tänä kesänä kansallispuistoon – metsässä samoilu kiinnostaa nyt myös ulkomaal... Kansallispuistot vetävät nyt luontoon sekä koti- että ulkomaanmatkailijoita. Suomen kansallispuistoissa kävi viime vuonna ennätysmäärä ihmisiä, ja suosion odotetaan jatkuvan. Suomen luontomatkailun nostetta pitää yllä Lonely Planetin myöntämä tunnust...
e-Fatbike –pyörät tulivat Tahkolle Sähköavusteiset maastopyörät (e-fatbike) on Tahkon uusin aktiviteetti. Tahko Safarit aloittaa alueen ensimmäisenä ohjelmapalveluyrityksenä sähköavusteisten maastopyörien vuokraustoiminnan sekä ohjatut retket. Ympärivuotinen ja kaikille sopiva ak...
Retkipaikan sisarsivusto kasvaa – Ruokaretki.fi nostaa esiin suomalaisen lähiruoan mansikkapai... Suomen suosituin luontomatkailumedia, Retkipaikka.fi, alkoi yhden miehen unelmasta. Kuudessa vuodessa Retkipaikka on kasvanut blogista laajaksi retkeilyn ja luontomatkailun yhteisöksi. Vuoden 2017 aikana Retkipaikka tavoitti yli miljoona suomalaista....
20 parasta talvielämystä palkittiin Tahkolla Tahko julkaisee 50v -juhlakauden kunniaksi ”50 parasta elämystä Tahkolla” -listan. Lista julkaistaan kolmessa osassa ja nyt julkaistiin 20 parhaiksi arvioitua talvielämystä. Tahkon parhaita palveluita, hetkiä ja kohteita Nyt julkaistaan sesongi...
Engelberg – Tuo outdoor ihmisen paratiisi Föhn puhaltaa lempeästi, mutta varmasti. Lehdet tippuvat puista, samalla näen ensilumen leijailleen Titliksen päälle ja muualle kahdesta kilometrista ylöspäin. Hoksaan, että perhana, nythän pitää lisätä vaatetta, enää ei ole kesä vaikka aurinko lämmi...
Tuoteuutuus: Cocoon Travel Sheet Silk tarjoaa silkinpehmeät unet Cocoon esittelee uuden silkkisen matkalakanan, joka kulkee kevyesti mukana matkalla. Pieneen pussukkaan pakkautuva lakana painaa 160 grammaa ja tuo maahantuojan mukaan reissuun ripauksen luksusta. Travel Sheet Silk takaa ylelliset yöunet, oli matkan ...

Kommentit

kommenttia

Elämme ulkoilmasta. #elämmeulkoilmasta ulkoilu, retkeily, vapaa-aika