Ulkoilma 22.8.2014

Halti on ilmoittanut tarkistavansa strategiaansa. Yhtiö hakee kasvua erityisesti vapaa-ajan sekä multisport-tuotekategorioista. Perinteiset outdoor-, retkeily- ja alppihiihtokategoriat jatkavat mutta tiivistetyllä mallistolla. Myös jalkineet kuuluvat vahvemmin yhtiön fokukseen. RaiSki-tuotemerkkiin Halti-konsernin osana panostetaan lisää. Yhtiö investoi myös asiakassuhteiden hoitoon Suomessa ja Keski-Euroopassa. Kannattamattomista markkina-alueista luovutaan ja uusia liiketoimintamahdollisuuksia etsitään erityisesti Pohjoismaista ja itäisestä Euroopasta.

Haltista neljän vuodenajan brändi

Halti on Suomessa tunnetuin ja harkituin brändi ulkoiluvaatekategoriassa. Missiomme on valmistaa tuotteita, jotta ihmiset voisivat nauttia ulkona liikkumisesta sekä näyttää ja tuntua hyvältä kaikissa sääolosuhteissa. Suomalaiselle ulkoiluvaateosaamiselle on kysyntää. Meidät tunnetaan erottuvasta designista, laadusta ja haastavista sääolosuhteista. Halti on onnistunut viime vuosina skiwear- ja perinteisessä retkeilykategoriassa. Tuo tie ei enää riitä. Tarvitaan muutosta ja Haltista voidaan tehdä myös vahva neljän vuodenajan brändi”, sanoo Haltin toimitusjohtaja Jukka-Pekka Vuori.

Outdoor-kategoriaan tuomme tuotteita, joissa on tekninen toimivuus, ajaton design sekä monipuoliset käyttömahdollisuudet. Multisport-kategoria on tarkoitettu ihmisille jotka haluavat liikkua monipuolisesti. Tuotteiden teknisyys sekä soveltuminen monenlaisiin harrastuksiin ja lajeihin on etu jota kuluttaja arvostaa. Active lifestyle puolestaan on vapaa-ajan sekä rennon pukeutumisen mallisto, josta kuluttaja löytää ajattomia sekä klassisia tuotteita käytettäväksi jokapäiväisessä elämässä”, jatkaa Vuori.

Markkinatilanne on tunnetusti erittäin haastava. Kuluttajien odotukset urheilu- ja ulkoiluvaatteita kohtaan muuttuvat nopeasti. He haluavat enemmän vastinetta rahalle, monikäyttöisyyttä ja hyvää designia. Meidän on vastattava noihin tarpeisiin. Käytännössä se tarkoittaa hinnoittelun ja designin, uudistamista sekä uusien mallistojen rakentamista. Myös RaiSki on jatkossa portfoliossamme vahva merkki. Kenkäliiketoiminnaltamme edellytämme vahvaa kasvua”, kertoo Vuori.

Uudistuksia myös organisaatiossa

Haltin kaupallisena johtajana aloittaa 29.9. KTM Ville Rönkkö, joka siirtyy Crocs Nordic Groupin toimitusjohtajan tehtävästä. Hänen päävastuualueenaan on myynnin strategia ja tulos sekä vienti. Hän vastaa myös Haltin retail- ja online-jakelukanavan kehittämisestä. Haltin kotimaan myynnistä vastaa edelleen Ari Viljama, joka raportoi Ville Rönkölle.

Haltin uutena markkinointijohtajana aloittaa 1.9. KTM Mikko Peltomäki, joka siirtyy Haltille Toinen-PHD:n varatoimitusjohtajan tehtävästä.

Ville Rönkkö ja Mikko Peltomäki tuovat Halti-tiimiin uutta draivia ja sitä osaamista mitä yhtiö nyt tarvitsee ottaessaan seuraavaa askelta ja tavoitellessaan välttämätöntä käännettä”, toteaa Vuori.

Design uudistuu

Haltin designtoiminto rakennetaan uudestaan suunnittelu- ja tuotejohtaja Katja Rasinkankaan johdolla. Uusista ratkaisuista päätetään syksyn aikana.

UlkoilunMaailma.fi / Kuva: Halti

Luitko jo nämä?

Kommentit

kommenttia

Elämme ulkoilmasta. #elämmeulkoilmasta ulkoilu, retkeily, vapaa-aika