Ulkoilma 22.8.2014

Halti on ilmoittanut tarkistavansa strategiaansa. Yhtiö hakee kasvua erityisesti vapaa-ajan sekä multisport-tuotekategorioista. Perinteiset outdoor-, retkeily- ja alppihiihtokategoriat jatkavat mutta tiivistetyllä mallistolla. Myös jalkineet kuuluvat vahvemmin yhtiön fokukseen. RaiSki-tuotemerkkiin Halti-konsernin osana panostetaan lisää. Yhtiö investoi myös asiakassuhteiden hoitoon Suomessa ja Keski-Euroopassa. Kannattamattomista markkina-alueista luovutaan ja uusia liiketoimintamahdollisuuksia etsitään erityisesti Pohjoismaista ja itäisestä Euroopasta.

Haltista neljän vuodenajan brändi

Halti on Suomessa tunnetuin ja harkituin brändi ulkoiluvaatekategoriassa. Missiomme on valmistaa tuotteita, jotta ihmiset voisivat nauttia ulkona liikkumisesta sekä näyttää ja tuntua hyvältä kaikissa sääolosuhteissa. Suomalaiselle ulkoiluvaateosaamiselle on kysyntää. Meidät tunnetaan erottuvasta designista, laadusta ja haastavista sääolosuhteista. Halti on onnistunut viime vuosina skiwear- ja perinteisessä retkeilykategoriassa. Tuo tie ei enää riitä. Tarvitaan muutosta ja Haltista voidaan tehdä myös vahva neljän vuodenajan brändi”, sanoo Haltin toimitusjohtaja Jukka-Pekka Vuori.

Outdoor-kategoriaan tuomme tuotteita, joissa on tekninen toimivuus, ajaton design sekä monipuoliset käyttömahdollisuudet. Multisport-kategoria on tarkoitettu ihmisille jotka haluavat liikkua monipuolisesti. Tuotteiden teknisyys sekä soveltuminen monenlaisiin harrastuksiin ja lajeihin on etu jota kuluttaja arvostaa. Active lifestyle puolestaan on vapaa-ajan sekä rennon pukeutumisen mallisto, josta kuluttaja löytää ajattomia sekä klassisia tuotteita käytettäväksi jokapäiväisessä elämässä”, jatkaa Vuori.

Markkinatilanne on tunnetusti erittäin haastava. Kuluttajien odotukset urheilu- ja ulkoiluvaatteita kohtaan muuttuvat nopeasti. He haluavat enemmän vastinetta rahalle, monikäyttöisyyttä ja hyvää designia. Meidän on vastattava noihin tarpeisiin. Käytännössä se tarkoittaa hinnoittelun ja designin, uudistamista sekä uusien mallistojen rakentamista. Myös RaiSki on jatkossa portfoliossamme vahva merkki. Kenkäliiketoiminnaltamme edellytämme vahvaa kasvua”, kertoo Vuori.

Uudistuksia myös organisaatiossa

Haltin kaupallisena johtajana aloittaa 29.9. KTM Ville Rönkkö, joka siirtyy Crocs Nordic Groupin toimitusjohtajan tehtävästä. Hänen päävastuualueenaan on myynnin strategia ja tulos sekä vienti. Hän vastaa myös Haltin retail- ja online-jakelukanavan kehittämisestä. Haltin kotimaan myynnistä vastaa edelleen Ari Viljama, joka raportoi Ville Rönkölle.

Haltin uutena markkinointijohtajana aloittaa 1.9. KTM Mikko Peltomäki, joka siirtyy Haltille Toinen-PHD:n varatoimitusjohtajan tehtävästä.

Ville Rönkkö ja Mikko Peltomäki tuovat Halti-tiimiin uutta draivia ja sitä osaamista mitä yhtiö nyt tarvitsee ottaessaan seuraavaa askelta ja tavoitellessaan välttämätöntä käännettä”, toteaa Vuori.

Design uudistuu

Haltin designtoiminto rakennetaan uudestaan suunnittelu- ja tuotejohtaja Katja Rasinkankaan johdolla. Uusista ratkaisuista päätetään syksyn aikana.

UlkoilunMaailma.fi / Kuva: Halti

Nämä saattavat kiinnostaa sinua

Haltin uutuusmallisto: uusia tuulia kerrospukeutumiseen ja materiaalivalikoimaan Syksy/talvi 18/19 tuo Haltin mallistoon merkittäviä uudistuksia. Uutuustuotteiden joukossa on innovatiivisia materiaaleja, vaatteita, jalkineita ja varusteita sekä eritysesti kerrospukeutumisen mullistavia alusasuja. Uusi base layer -alusvaatekonsept...
Halti hakee paljon toivottua kasvua Kiinan markkinoilta Halti-tuotemerkin asemaa Kiinassa vahvistetaan. Jakelun ja Halti-tuotemerkin kehittämisestä Kiinan markkinoilla vastaa jatkossa B.C. Sports. B.C. Sports on merkittävä kiinalainen outdoor-kasvuyhtiö, jonka ennestään edustamia tuotemerkkejä ovat Northl...
UlkoilunMaailma.fi panostaa varusteisiin UlkoilunMaailma.fi sivuilla on tulevaisuudessa yhä suuremmassa osassa retkeily- ja ulkoiluvarusteet. Kerromme uutuuksista, esittelemme tuotteita sekä teemme tuotetestejä. Paljon tuotetestejä Varusteet-sivuilla on näkyvissä kuluvan kauden tuotetesti...
Halti Outdoor Weekend kutsuu vaeltajat, polkujuoksijat ja maastopyöräilijät upeaan luontoon Kolmipäiväinen ulkoilutapahtuma järjestetään Vuokatin kauniissa vaaramaisemissa 6.- 8.9.2019. Kyseessä on Suomen vanhin ja nykyään yksi Suomen monipuolisimmista outdoor-tapahtumista. Tapahtuman juuret ovat legensaarisessa Vuokatin Vaelluksessa, ja Ha...
Kilpisjärvellä valmistauduttu kevättalven luonnossa liikkujiin Kilpisjärvellä kevättalven sesonki on aluillaan, ja keväthangille tulijoihin on valmistauduttu. Metsähallitus on merkinnyt risu-uran Kilpisjärven kylältä Haltin tuvalle. Myös Enontekiön alueen moottorikelkkaurat ovat auki ja vesistöt on merkitty. Kil...
Ulkoilman vuosi 2018 pitää sisällään kevytretkeilyä ja seikkailuja Haltilta Nepaliin Ulkoilman vuosi 2018 on täynnä mielenkiintoisia sisältöjä, kuumimpia varusteita sekä suuria seikkailuja. Kantavat teemat ovat; talvivaellus Haltille, kevytretkeily, Karhunkierros, retkeilykurssit, päiväretkenä Samarian rotko sekä Langtangin vaellus N...
Halti-hiilikuituahkio ISPO AWARD -palkinnon voittaja 2016 Halti on vuodesta 1976 alkaen valmistanut innovatiivisia tuotteita, jotta kaikki ihmiset voisivat liikkua luonnossa entistä helpommin ja turvallisemmin. Viimeisten 40 vuoden aikana Halti-tuotteita on käytetty monissa maailman kauneimmissa ja unohtuma...
Tyylikkäästi pihalla Haltin keväässä Halti tuo markkinoille rennon kokoelman kevätvaatteita, -jalkineita ja -varusteita, joiden joukosta löytyy kaikki tarvittava urbaaniin kaupunkiulkoiluun. Tuotteissa yhdistyvät keveys, helppous, käytettävyys ja toiminnallisuus. Materiaalit ja värit am...
Halti antaa nimen Suomen vanhimmalle vaellustapahtumalle Halti on solminut monivuotisen yhteistyön Kainuun Liikunta ry:n kanssa syyskuussa järjestettävästä Halti Outdoor Weekend -tapahtumasta. Kolmipäiväinen tapahtuma järjestetään Vuokatissa 1–3.9.2017. Kyseessä on Suomen vanhin ja nykyään yksi Suomen moni...
Haltin mallistossa enemmän ekologisia tuotteita kuin koskaan Haltin ja Raiskin uudessa kevätmallistossa on nyt ennätysmäärä Eco-merkittyjä tuotteita. Eco-tuotteet on suunniteltu ja valmistettu niin, että niiden tuotanto kuormittaa mahdollisimman vähän ympäristöä. Kestävän kehityksen Think Ahead -staretegian mu...

Kommentit

kommenttia

Elämme ulkoilmasta. #elämmeulkoilmasta ulkoilu, retkeily, vapaa-aika