Ulkoilma 29.9.2014

Fjällräven nousi uusimmassa Taloustutkimuksen tekemässä Suomen arvostetuimmat brändit 2014- tutkimuksessa 100 parhaan joukkoon, sijalle 98. Sijoitus parani edellisestä vuodesta 8 pykälää. Tämän vuoden kuluttajatutkimuksessa oli mukana kaiken kaikkiaan 1008 brändiä eri tuoteryhmistä.

Tekstiilibrändeistä Fjällrävenin edellä olivat suomalaiset Joutsen, Halti ja Marimekko. Fjällräven oli listalla näistä ainoa sijoitustaan parantanut vaatemerkki. Fjällrävenin lisäksi 200:n joukkoon mahtui ulkomaisista outdoor-brändeistä ruotsalainen Haglöfs sijalla 179.

Ykkösenä arvostetuimpien brändien listalla jatkaa edelleen Fazerin Sininen. Muutenkin kärkikymmenikössä oli useita tuttuja nimiä aiemmilta tutkimusvuosilta.

Spontaanitunnettuuden lisäksi tutkittiin muitakin osa-alueita. Fjällräven oli listalla hyvällä sijoituksella, kun tutkittiin suositeltuja brändejä käyttäjien keskuudessa.

Lisätietoa tutkimuksesta Markkinointi& Mainonta-lehden numerossa 16/2014 sekä verkkosivuilla (www.marmai.fi)

Lähde: Fjällräven

Kommentit

kommenttia

Elämme ulkoilmasta. #elämmeulkoilmasta ulkoilu, retkeily, vapaa-aika